Moderna montessori | Klagomålshantering
23905
page,page-id-23905,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-1.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.4,vc_responsive
LA0B7217

Klagomålshantering

Om du som förälder har klagomål på verksamheten använd nedanstående arbetsgång.

STEG 1

Vi vill uppmuntra till att synpunkter/klagomål på verksamheten tas upp direkt med den det berör.

STEG 2

Om du efter kontakt med personalen på förskolan fortfarande har klagomål, ta då kontakt med arbetslagsledaren på förskolan som tar emot ditt klagomål. Hon informerar förskolechefen. Berörd personal får möjlighet att ge sin syn på sakfrågan. Uppföljning görs inom en vecka. Samtliga samtal dokumenteras.

 

 

STEG 3

Är du inte nöjd efter steg 2, kontaktar förskolechefen samtliga berörda till samtal. Huvudman informeras om klagomålet och vid behov tas kontakt för ytterligare uppföljning.

STEG 4

Om du inte känner dig lyssnad på och vill gå vidare med frågan kan du ta kontakt med Utbildningsförvaltningen i Stockholm.

KLAGOMÅL ANONYMT:

Vill du lämna klagomål anonymt är det möjligt genom ett brev i förskolans brevlåda eller ett brev som postas till Förskolechef eller Huvudman på följande adress:

Moderna Montessori

Fyrverkarbacken 38

112 60 Stockholm